Medycyna

Nasiona konopi — hit wśród zdrowej żywności

• Zakładki: 28


Od jakiegoś czasu w wielu sklepach zarówno stacjonarnych, jak i internetowych możemy zamówić nasiona konopi inaczej zwane siemieniem konopnym. Zaliczają się one do tak zwanej super żywności ze względu na swoje właściwości odżywcze oraz bogactwo witamin. Dlaczego warto włączyć je do swojej codziennej diety?

Właściwości i skład konopi siewnych

Wyjątkowo wysoka zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych jest cechą, za którą nasiona konopi siewnych są szczególnie doceniane. Co więcej, nasiona te wyróżnia także idealny dla człowieka stosunek kwasów tłuszczowych omega-6 do omega-3 (3-1). Jest to niezwykle ważne, ponieważ kwasy te działają przeciwzapalnie, obniżają ciśnienie krwi oraz zmniejszają ryzyko zawału serca. W składzie nasion znajdziemy także żelazo, wapń, cynk, fosfor, magnez oraz witaminę E zwaną witaminą młodości.

Nasiona konopi siewnej pomagają między innymi w:

  • uzupełnieniu niedoborów witamin oraz minerałów,
  • zapewnieniu sobie odpowiedniej ilości kwasów omega-6 oraz omega-3 w diecie;
  • uzupełnieniu białka w diecie wegańskiej lub wegetariańskiej,
  • poprawieniu odporności w naturalny sposób,
  • zachowaniu dobrego samopoczucia,
  • wzmocnieniu włosów i paznokci;
  • chronieniu organizmu przed chorobami serca i układu krwionośnego;
  • obniżeniu poziomu cholesterolu we krwi.

Konopia siewna a konopia indyjska

Warto wiedzieć, że konopia siewna nie jest tą samą rośliną co konopia indyjska. Badania naukowe udowodniły, że rośliny te mają zupełnie odmienny kod genetyczny. Konopie siewne nie zawierają THC, czyli substancji, która czyni konopie indyjskie psychoaktywnymi. Nie są znane żadne skutki uboczne spożywania nasion konopi siewnych, więc można bez wahania włączyć je do diety. Tym bardziej że produkt ten jest całkowicie legalny, bezpieczny i nie powoduje uzależnień.

Jak jeść nasiona konopi?

W sklepach mamy możliwość kupna nasion konopi siewnych w różnej formie. Możemy znaleźć nasiona łuskane, niełuskane oraz zmielone. Łuskane charakteryzują się wysoką zawartością białka i tłuszczów, a niełuskane zawierają znacznie więcej błonnika pokarmowego. W smaku nasiona da się wyczuć orzechowy posmak, więc są świetną alternatywą dla osób, które nie mogą jeść orzechów. Nasiona konopne możemy z powodzeniem dodawać do wielu potraw, aby urozmaicić ich smak i dodatkowo zapewnić sobie więcej składników odżywczych.

Siemię konopne jest bardzo zdrowe i bezpieczne dla naszego organizmu, więc powinniśmy włączyć je do diety. Na pewno bardzo szybko zauważymy pozytywne skutki spożywania nasion.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem konopnym hempking.eu.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
15 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.