Bardzo często osoby prowadzące własne lokale gastronomiczne starają się szukać nowoczesnych rozwiązań w obsłudze klienta. W ten sposób można wpłynąć na wrażenia, jakie goście będą mieli po wizycie w danej restauracji. Bardzo ciekawym usprawnieniem są systemy przywołujące. Jakie jest ich przeznaczenie?
Po co nam systemy przywołujące?
Wyróżniamy dwa systemy przywołujące, a jednym z nich jest system przywołania klienta. Jego działanie jest bardzo proste. Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje specjalny pager i zajmuje miejsce przy stoliku. Kiedy posiłek jest przygotowany, obsługa kuchni wysyła sygnał z transmitera na pager klienta. Jest to dla klienta informacje, że jego zamówienie jest gotowe do odbioru. Dzięki temu systemowi możemy uniknąć między innymi problemów z myleniem zamówień, ale również wyróżnimy się na tle konkurencji.
Kolejnym przydatnym systemem przywołującym jest system przywołujący kelnera. Służy on jednak do komunikacji między personelem. Kiedy kucharz skończy przygotowywanie zamówionych dań, może za pomocą transmitera wysłać sygnał na pager kelnera, by ten odebrał danie i dostarczył je klientowi. Pozwala to na dyskretniejszy i szybszy przepływ informacji między pracownikami. Kelnerzy nie muszą już bezproduktywnie czekać w kuchni, a zamiast tego mogą generować dodatkowe zamówienia. Wpływa to także na optymalizację pracy obsługi restauracji, a tym samym na zadowolenie gości.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą BH-Wandex.
Fot. Shutterstock